- Updates
logon-applicatie release notes
Release 3.3 voor de Logon-omgeving d.d. 15 augustus 2025
Belangrijkste toegevoegde functionaliteit:
- Wijzigen van een checklist op deelwaarneming
En ook is gerealiseerd:
- Diverse bugfixes
- Verbetering foutmelding bij het ontbreken van een checklist op deelwaarnemingen
Release 3.2 voor de Logon-omgeving d.d. 2 juli 2025
Belangrijkste toegevoegde functionaliteiten:
- Standaard waarden tonen of verbergen
Alle gebruikers binnen alle abonnementssoorten hebben nu nog meer flexibiliteit om naar eigen wens Checkpoint-IC in te richten. Gevolg: makkelijker in gebruik, betere datakwaliteit, betere rapportages.
Hoe? Door het vanaf nu zelf te kunnen kiezen om:- standaard meegeleverde waarden op oordelen, statussen, bronnen, aarden, oorzaken, processen/-stappen/-rollen etc. te gebruiken of bepaalde waarden juist uit te schakelen
- bijvoorbeeld niet in gebruik zijnde records zoals bijvoorbeeld op "Medewerker", "Controleur", "Beslisser" niet meer in actieve lijsten te tonen.
- Typen en zoeken in lange "keuzelijsten", Zoeken in lange lijsten gaat nu veel sneller door bijvoorbeeld in de keuzelijst een aantal letters (of cijfers) te typen. Er wordt direct gezocht in alle keuzes waarin de tekens voorkomen. Bijvoorbeeld handig bij velden als "Medewerker", "Controleur" en "Beslisser".
- Toelichting verplicht of optioneel kunnen maken per eigen conclusie bij (eind)oordeel of (eind)review.
Kunnen variëren met de verplichting van het invoeren van een toelichting per eigen (eind)oordeel en (eind)review op organisatiegerichte of gegevensgerichte deelwaarnemingen. - Automatisch koppelen van de checklist als er maar 1 checklist is
Als er sprake is van een enkelvoudige checklistset bij het handmatig aanmaken van een deelwaarneming, dan wordt nu de checklist automatisch al ingevuld. Weer een klik minder. - Tijdelijke rubrieken / meetpunten in een checklistset inrichten
Variabelen voor begindatum en einddatum binnen de checklistset gebruiken om bepaalde rubrieken en meetpunten te verbergen of juist te tonen. Zo kan je bijvoorbeeld:- tijdelijk aan een checklistset meetpunten toevoegen, zonder een nieuwe checklistset te hoeven toevoegen.
-
vooraf bepalen in welke controleperiode je welke meetpunten tijdelijk juist wel of juist tijdelijk niet wilt tonen.
- Verbetering Communicatie
Alle e-mails die Checkpoint-IC naar gebruikers verzendt hebben een kleine opfrisbeurt gekregen:
- De inhoud van onze e-mails zijn licht veranderd voor betere leesbaarheid met bijvoorbeeld verbeterde onderwerpen, headers, en ook toegevoegde directe linkjes voor gebruikers naar relevante Online Help pagina's.
- Alle e-mails worden, uitgezonderd de e-mails m.b.t. supportmeldingen voor onze servicedesk, worden vanaf nu vanaf noreply@checkpoint-ic.nl verzonden. Tip: Laat uw interne applicatie-/systeembeheerder van bijvoorbeeld uw Microsoft omgeving alvast noreply@checkpoint-ic.nl toevoegen aan de lijst met veilige afzenders.
Overige veranderingen in communicatie:- Het proces voor het instellen van een 2-factor-authenticatie App door de gebruiker zelf is verbeterd. Per deelstap in dit proces is onze communicatie in de applicatie en e-mails onder de loep genomen en verbeterd.
- Bij het e-mailen van rapportages vanuit de applicatie wordt nu beter bevestigd aan alle gebruikers dat de opdracht om een e-mail met een rapportage te verzenden is ontvangen en daarop volgend zal worden uitgevoerd.
- Alle rapportages hebben een "facelift" gekregen.
-
- Nieuwe hoofdsectie bovenin met algemene informatie over proces, controlemap, periode en massa van de controlemap
Elk rapport had bovenin al een algemene sectie met basisinformatie. Maar deze is nu vervangen in alle rapporten door 1 generieke sectie die in elk rapport gelijk is.- Bovenaan aan de linkerkant in deze nieuwe generieke sectie staat informatie als het relevante proces en diverse gegevens uit de de controlemap.
- Aan de rechterkant worden filters getoond waarmee het rapport is gegenereerd.
Let op: De sectie linksboven toont - gefilterd of niet - altijd de ongefilterde getallen en gegevens.
- Massa controlemap: "Bedrag over periode" niet meer berekend: "Totale Massa" is bedrag over die periode
Geen herrekening van bedragen over perioden meer: als een controlemap over bijvoorbeeld periode Januari tot en met Maart gaat, dan geldt nu dat het bedrag "Totale Massa" (van de controlemap) het bedrag is over die periode Januari tot en met Maart. Er worden dus geen "omrekeningen" meer gemaakt. Zo wordt de extrapolatie van tekortkomingen veel transparanter. - Aantallen:
- Aantal voorgenomen deelwaarnemingen
- Aantal uitgevoerd
- Aantal niet gestart
- Nieuwe hoofdsectie bovenin met algemene informatie over proces, controlemap, periode en massa van de controlemap
-
- Diverse kleine wijzigingen in naamgeving
Naamgevingen van enkele rapporten, headers in rapporten en veldnamen zijn licht gewijzigd voor verbeterde consistentie. - Diverse kolombreedtes en "tekstterugloop" aangepast.
Er is meer overzicht en leesbaarheid gecreëerd in diverse rapporten, bijvoorbeeld door:- "tekstterugloop" in het Sorteerrapport (Excel) uit te zetten. Elke detailregel is nu even hoog, ongeacht de hoeveelheid tekens in bepaalde kolommen/velden staan.
- diverse EXCEL-exports bij bepaalde kolommen (met meer tekst) meer standaard kolombreedte te geven.
- Diverse kleine wijzigingen in naamgeving
Release 3.1 d.d. 14-04-2025 voor de Logon-omgeving
Belangrijkste toegevoegde functionaliteiten:
- nieuwe Dropdown import functionaliteit
- deelwaarnemingen: meer overzicht in controle
- controles sneller openen
- checklist(set)s onder Naslag met 1 klik
Roadmap
Roadmap
Wat staat er op de rol in de toekomst?
Vraag het ons.
