Skip to content

 

Handleiding

Wachtwoord instellen

Gebruikers regelen dit eenvoudig zelf

 

Wachtwoord (opnieuw)
instellen via
‘wachtwoord vergeten’

Start

Inhoud 'Wachtwoord instellen'

Gebruikers regelen dit eenvoudig zelf
De te nemen stappen
Opnieuw instellen nog steeds niet gelukt?
Toch ondersteuning nodig?
Wij helpen

Wachtwoord (opnieuw) instellen via ‘wachtwoord vergeten’

Start

Inhoud 'Wachtwoord instellen'


" Betrek eerst jullie interne Checkpoint-IC-beheerder bij jouw vraag. "


" Kom je er samen niet uit? Wij helpen jou en jouw organisatie graag. "

Aad Scheepers
Algemeen directeur Checkpoint-IC

 

1. Gebruikers regelen dit eenvoudig zelf

Een gebruiker kan zelf eenvoudig met zijn/haar e-mailadres een nieuw wachtwoord instellen via ‘Uw wachtwoord vergeten?’ op onze inlogpagina https://logon.checkpoint-ic.nl[1].

Dit is het meest praktisch in o.a. onderstaande situaties:

  1. Een bestaande gebruiker die al eerder heeft ingelogd is het ingestelde wachtwoord kwijt of voert deze niet correct in en kan niet meer inloggen.
  2. Een gebruiker wil een ingesteld wachtwoord wijzigen, o.a. uit veiligheidsoverwegingen.
  3. Uw interne “checkpoint administrator” maakt een nieuwe gebruiker aan en de nieuwe gebruiker moet voor het eerst een wachtwoord instellen.

[1] Werkt u nog op een andere versie?
Voor de login-omgeving komt u dan hier.
V
oor de logon-omgeving (nieuwste versie) komt u dan hier.
Terug naar tekst

 

Tip: gebruik een wachtwoordmanager, bijvoorbeeld van Google, Microsoft of Apple. Laat uw wachtwoordmanager voor elke website apart een sterk wachtwoord genereren. Werk deze bij of sla deze direct op in uw wachtwoordmanager.

Vraag uw eigen systeem-/applicatiebeheerder binnen naar de mogelijkheden.

[2] Wacht niet meer dan 15 minuten om het wachtwoord opnieuw in te stellen na ontvangst van de e-mail.  
Anders is de link verlopen.  Toch langer gewacht? Doorloop de stappen 1 tot en met 3 opnieuw.

2. De stappen op een rij

Doorloop de volgende stappen:

  1. Via de inlogpagina klik je op ‘Uw wachtwoord vergeten?’.
  2. Vul op de ‘wachtwoord vergeten’ pagina dan het e-mailadres in en klik op ‘Stuur link’.
    Er volgt een melding op het scherm als dat er een e-mail naar je is verzonden om een nieuw wachtwoord in te stellen.
  3. Je ontvangt direct een e-mail met instructies voor het instellen van een nieuw wachtwoord[2]
  4. Via de link in de e-mail ("klik hier om een nieuw wachtwo ....aan te vragen")  een nieuw sterk wachtwoord invoeren (2x) en bevestigen.
  5. Wacht totdat het opgeslagen nieuwe wachtwoord met een e-mail is bevestigd
  6. Vervolgens met het nieuwe wachtwoord opnieuw inloggen via de inlogpagina.

Werkt het niet?
Een reden kan zijn dat te lang gewacht is om het wachtwoord ook feitelijk opnieuw in te stellen via de link uit de ontvangen ‘wachtwoord vergeten’ e-mail.  

Begin dan opnieuw bij stap 1 “Via https://logon.checkpoint-ic.nl en klik op ‘Uw wachtwoord vergeten?’.

Enkele andere redenen dat het nog niet werkt
Bijvoorbeeld het ingevoerde nieuwe wachtwoord is niet sterk genoeg of het ingevoerde e-mailadres is niet correct.

 

3. Inloggen of wachtwoord opnieuw instellen nog steeds niet gelukt?

Als het toch niet lukt om in te loggen, dan kan er wat anders aan de hand zijn, bijvoorbeeld:

  • het ingevoerde e-mailadres correspondeert niet met het e-mailadres in de Checkpoint omgeving;
  • de gebruiker in de Checkpoint omgeving heeft niet de status ‘Actief’.

Controle gebruikersgegevens
De ‘interne checkpoint administrator’ van jouw organisatie zal dan jouw gebruikersgegevens moeten controleren in Checkpoint-IC onder Configuratie / Gebruikers:

  • Is het e-mailadres in overeenstemming met wat in Checkpoint-IC is vastgelegd?
  • Staat de status van de gebruiker op ‘Actief’?

4. Betrek de interne "checkpoint-ic "beheerder" binnen

Vraag altijd eerst de  ‘interne checkpoint beheerder’ om te kijken of deze je kan helpen.
Weet je niet wie dat is? Vraag het aan ons.

Heb je toch nog vragen?
Lukt het niet en is onze ondersteuning nodig, geen probleem.
Checkpoint-IC helpt haar gebruikers hier graag verder.

" Fijn dat ik zelf mijn wachtwoord opnieuw kon instellen via 'Wachtwoord vergeten'.  Het was binnen 2 minuten geregeld. "

Rosita Ramautar - Checkpoint-IC gebruiker

" Betrek eerst jullie interne Checkpoint-IC-administrator bij jouw vraag. "

" Kom je er samen niet uit? Dan helpen we jou en jouw organisatie graag. "

Aad Scheepers - Algemeen directeur van Checkpoint-IC

" Onze klanten hebben een interne Checkpoint-IC "beheerder" nodig als 1e aanspreekpunt. "

Wiljan de Jong - gepensioneerd per april 2025

5. Toch ondersteuning van ons nodig? Geen probleem,  wij helpen je.

Wil je direct contact via chat met één van onze deskundige collega's?

 

Alle contactmogelijkheden
Op onze contactpagina staan alle contactmogelijkheden voor jou in een helder overzicht.

Bijvoorbeeld het direct inplannen van een afspraak via Microsoft Teams, ons telefoonnummer, onze Chat, en meer. 

Of wil je een Supportmelding aan ons versturen?  

Kijk op de Contact of Chat pagina



Handleiding

Overige hulp bij inloggen

Gebruikers regelen dit eenvoudig zelf

 

Overige hulp bij inloggen

Start

Inhoud 'FAQ'

Systeemklok wijkt af van werkelijke datum/tijd

Foutmelding bij inloggen over afwijkende "klok"

Uit veiligheidsgronden worden er allerlei automatische technische controles op de achtergrond uitgevoerd bij bijv. een poging om in te loggen of bij het instellen van een nieuw wachtwoord.

Krijg je een foutmelding in beeld die hierover gaat?
Zorg er voor dat de "klok" op jouw computer of apparaat op de juiste datum/tijd draait.

Scherm­afbeelding 2025-04-25 om 15.56.31

Kan je dat niet zelf?
Neem contact op met je eigen ICT beheerder zodat zij dit kunnen regelen. Daarna moet het inloggen gewoon weer lukken.

Was je een nieuw wachtwoord aan het instellen toen je deze foutmelding over de "klok" kreeg?
De geldigheidsduur van de link in de "wachtwoord vergeten" e-mail heeft een beperkte geldigheidsduur. 

Vraag via onze inlogpagina gewoon weer een nieuwe link aan door je e-mailadres in te vullen onder "Uw wachtwoord vergeten?" en volg de stappen uit de e-mail opnieuw.

Kom je er dan nog niet uit?
Kijk dan hier in deze paragraaf of er mogelijk iets anders speelt.

Tip: gebruik een wachtwoordmanager, bijvoorbeeld van Google, Microsoft of Apple. Laat uw wachtwoordmanager voor elke website apart een sterk wachtwoord genereren. Werk deze bij of sla deze direct op in uw wachtwoordmanager.

Vraag uw eigen systeem-/applicatiebeheerder binnen naar de mogelijkheden.

4. Toch ondersteuning
van ons nodig?

Interne "checkpoint-ic administrator" binnen gevraagd?
Vraag altijd eerst de  ‘interne checkpoint administrator’ binnen jouw organisatieom te kijken of deze je kan helpen.

Weet je niet wie dat is? Vraag het aan ons.


Heb je toch nog vragen?

Lukt het niet en is onze ondersteuning nodig, geen probleem.
Checkpoint-IC helpt haar gebruikers hier graag verder. 

 

  •  

5. Geen probleem,
wij helpen je.

 

Wil je direct contact via chat met één van onze deskundige collega's?


Of wil je een Supportmelding aan ons versturen?
Klik dan op onderstaande knop en vul alle gegevens in de popup in.


Alle contactmogelijkheden

Op onze contactpagina staan alle contactmogelijkheden voor jou in een helder overzicht. Bijvoorbeeld het direct inplannen van een afspraak via Microsoft Teams, ons telefoonnummer, onze Chat, en meer. 

Rechten instellen voor gebruikers

Ziet één van jouw gebruikers een controlemap niet? Of een bedrijfsproces niet? Of verschillen de autorisaties bij het ene controlejaar met het andere voor een gebruiker? Zo opgelost!

1 gebruiker in meerdere omgevingen

Gekoppelde gebruikers kunnen inloggen in meerdere van jouw omgevingen. Handig!
Let goed op de rechten...

Structuur checklistsets

Hoe zat het ook al weer? En wat is handig voor de inrichtingskeuzes? Bij uitleg in de FAQ vind je er ook meer over.